مزیت رقابتی چیست و چه اهمیتی دارد؟

مزیت رقابتی

دنیای کسب و کارهای امروزی ست کمی از مسابقات نفس گیر ماراتن ندارد! کافیست یک لحظه غفلت کنید تا رقبا در کسری از ثانیه از شما جلو بزنند. برای اینکه بتوانی در این رقابت نفس گیر پیروز شوید و رقبای خود را پشت سر بگذارید باید برگ برنده تان را رو کنید و برگ برنده شما چیزی نیست جز مزیت رقابتی. این مزیت چیزی ست که شما را از رقبا متمایز می کند. به کمک مزیت رقابتی می توانید حرفی برای گفتن داشته باشید و در این دنیای پر تکاپوی رقابت در بین رقبا و هم صنفی های خود عرض اندام کنید.

برای دریافت خدمات نوشتن بیزینس پلن قنادی با مشاوره کارشناسان خبره، کلیک کنید.

اهمیت مزیت رقابتی

مزیت رقابتی یکی از مهمترین ارکان بازاریابی است و موجب جذب مشتریان به سمت کسب و کار شما خواهد شد. در ادامه بیشتر در ارتباط با این مفهوم و اهمیت آن به گفتگو خواهیم پرداخت.

آشنایی با مفهوم مزیت رقابتی

این مزیت همان چیزیست که مشتریان به دنبال آن هستند و نتوانسته اند آن را در خدمات یا محصولات رقبای شما پیدا کنند. زمانی که شما می توانید مزیتی برای مخاطبان خلق کنید که هیچ رقیبی قادر به ارائه آن نیست در واقع در حال ارائه مزیت رقابتی هستید. به عنوان مثال چند نمونه از مزیت های رقابتی را در ادامه عنوان می کنیم؛

  • ارائه ارزان ترین قیمت بازار
  • ارائه محصولاتی با بسته بندی شیک
  • ارسال کالا برای مشتریان در سریع ترین زمان ممکن نسبت به رقبا
  • ارائه محصولاتی که منافع محیط زیست در آن لحاظ شده است مانند ارائه محصولات بازیافت پذیر
  • ارائه نوعی فناوری خاص که هیچ کدام از زقبا به آن دست پیدا نکرده اند
  • ارائه خدمات به قشری خاص از جامعه که تا کنون رقبا موفق به ارائه خدمات به آن ها نبوده اند
  • ارائه جامع ترین خدمات پس از فروش

برای دریافت خدمات نوشتن بیزینس پلن تجارتی با مشاوره کارشناسان خبره، کلیک کنید.

آشنایی با اصول مذاکره حرفه ای
ادامه مطلب

اهمیت مزیت رقابتی در برندسازی

برای اینکه بخواهید اصطلاحا سری در سرها درآورید و در دنیای کسب و کارها به یک برند تبدیل شوید بی شک باید به ارائه حداقل یک مزیت فکر کنید. در غیر اینصورت برند شدن محال است. اگر همین حالا به تمام برندهای مطرح جهان نگاه کنید دست کم یک مزیت برجسته در آن ها خواهید دید. مزیتی که آن ها را نسبت به رقبا متمایز نموده است.

اهمیت مزیت رقابتی در جذب مخاطبان

اولین سوالی که مخاطب بعد از مشاهده تبلیغات و بازاریابی از شما خواهد پرسید این است که چرا باید از شما خرید کنم؟ خرید از کسب و کار شما چه فایده ای برای من خواهد داشت؟ او در واقع به دنبال مزیت رقابتی است. چنانچه شما نتوانید در پاسخ به مشتری از هیچ مزیت ویژه و برجسته ای نام ببرید بی شک او را از دست خواهید داد. برای اینکه مشتری متقاعد شود تا خرید خود را از شما انجام دهد باید از مزایای رقابتی خود برای او بگویید. در غیر اینصورت در دنیای پر تلاطم کسب و کارها به گرداب فراموش فرو خواهید رفت.

برای دریافت خدمات نوشتن بیزینس پلن بازاریابی با مشاوره کارشناسان خبره، کلیک کنید.

اهمیت مزیت رقابتی در سودآوری برای کسب و کار

داشتن مزیت رقابتی بی شک منجر به سودآوری خواهد شد حتی اگر این رقابتی شما ارائه ارزان ترین قیمت ها باشد. هر مزیت رقابتی به نوعی منجر به بالا رفتن تعداد مشتریان می شود و این به خودی خود سودآوری مجموعه شما را افزایش می دهد. حتی اگر سود محصولات و خدمات تان کم باشد، با افزایش تعداد مشتریان در بلند مدت درآمد بالایی کسب خواهید کرد. بنابراین یکی از مهمترین دلایل اهمیت مزیت رقابتی ، منافع مالی کسب و کار است.

اهمیت مزیت رقابتی در بقای کسب و کار

مزیت رقابتی همچون یک آهنربا مخاطبان را به سمت کسب و کار شما جذب می کند. عدم بهره مندی از مزیت رقابتی یعنی ناتوانی در جذب مخاطب و ناتوانی در جذب مخاطب نتیجه اش چیزی نیس جز فراموشی و ناپدید شدن از صحنه کسب و کارها. بنابراین برای اینکه بتوانید بقای خود را در دنیای کسب و کارها حفظ کنید باید حتما یک مزیت ویژه ارائه دهید.

برای دریافت خدمات نوشتن بیزینس پلن دانشجویی با مشاوره کارشناسان خبره، کلیک کنید.

چطور پرسونای مشتری مناسب تهیه کنیم
ادامه مطلب

تبدیل مشتریان بالفعل به مشتریان وفادار

بعد از اینکه مشتریان یک بار از شما خرید می کنند یقینا شما را با رقبا به قیاس خواهند گذاشت. تبدیل مشتری بالقوه به مشتری ابلفعل کار چندان سختی نیست. تبدیل مشتری بالفعل به مشتری وفادار و همیشگی است که پیچیده و دشوار می باشد. مزیت رقابتی سلاح شما برای تبدیل مشتریان به مشتریان وفادار است. ممکن است مشتریان زیادی برای تست محصولات و خدمات شما یک بار از شما خرید کنند اما آیا دفعات بعدی نیز خرید خود را از شما انجام خواهند داد؟

برای دریافت خدمات نوشتن بیزینس پلن فروشگاه پوشاک با مشاوره کارشناسان خبره، کلیک کنید.

مزیت رقابتی چیزیست که موجب می شود مشتریان به برند شما پایبند شوند و به دلیل بهره مندی از این مزیت به شما وفادار بمانند. دنیای امروز کسب و کارها دنیای رقابت است. رقابتی نفس گیر و پر تلاطم که شرکت کنندگان آن در صدد قهرمانی و جلو زدن از رقبا هستند. این مزیت کلید طلایی پیروی شما در این رقابت است. مزیت رقابتی کمک می کند تا بتوانید در برابر رقبا قد علم کنید و مشتریان را بدین ترفند به سمت برند خود بکشانید. سودآوری مالی الیت بیزینس مدل در بلندمدت یکی از مهمترین مزایای داشتن مزیت رقابتی می باشد.

WhatsApp
Telegram
Email
LinkedIn
Print
Facebook
Twitter
Pinterest
Skype

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای مورد نیاز با * مشخص شده است

نوشتن دیدگاه