لین استارتاپ چیست

لین استارتاپ

آیا شما هم می خواهید کسب و کار خودتان را داشته باشید؟ آیا می خواهید به آن رونق بخشید و از بسیاری از ریسک ها در امان باشید. استارتاپ به کسب و کار های نوپایی گفته می شود که در نقطه آغازین برای شروع قرار گرفته است. در این نوع کسب و کار ها می بینیم که وضعیت بسیار سخت و ریسک های خاص خودش را دارد. بسیاری از استارتاپ ها در نقطه شروع با این مشکل دست و پنجه نرم می کنند و به احتمال قوی شکست می خورند. لین استارتاپ با ارائه دادن روش ها و اصولجدید کمک می کند تا ریسک ها کاهش پیدا کند و بازار کسب و کاری را داشته باشد. در ادامه به بررسی موضوع لین استارتاپ می پردازیم با ما همراه باشید.

برای دریافت خدمات نوشتن بیزینس پلن قنادی با مشاوره کارشناسان خبره، کلیک کنید.

بررسی تاریخچه لین استارتاپ

این ایده در سال 2008 توسط اریک ریس ایجاد شد. ایشان در سال 2011 کتابی را ارائه دادند که در ایران به ام نوپای ناب منتشر شد. این کتاب مانند یک روشی است که به کسانی که میخواهند برای اولین بار کسب و کار خود را ارائه کنند از اشتباه کردن خودداری کنند. در یک بخش ارائه کرده است که شما به عنوان یک کارآفرین هر کاری که ارائه می دهید از طراحی ایده تا عملی کردن آن در بازار تماما یک آمازیش و یک تجربه خواهد بود.

برای دریافت خدمات نوشتن بیزینس پلن فروشگاه پوشاک با مشاوره کارشناسان خبره، کلیک کنید.

برای هر کاری باید یک اقدام جدید ارائه کنید و از تجربیات خود درس بگیرید شما با تلاش کم می توانید به دستاورد هایی بزرگ برسید. وقتی که به این نقطه رسیدید یعنی می توانید ریسک و خطر را کاهش بدهید. این موضوع تفاوتی است که لین استارتاپ با استارتاپ سنتی دارد.

لین استارتاپ چیست؟

این ایده با ایده ها و اصول قدیمی که وجود داشت در زمینه برخورد با کارآفرینان و راه اندازی کسب و کار در تضاد است. در کسب و کار سنتی شخص باید یک مدل کسب و کار چند ساله ای را تهیه کند و با برنامه ریزی و جمع آوری سرمایه سعی داشته باشد تا محصولات خود را توسعه بدهد. بعد از تولید و ارائه محصول باید در تلاش باشد که برای محصولات مشتری پیدا کند. این مرحله خودش یک روش پرخطر و پر ریسکی برای شما خواهد بود.

برای دریافت خدمات نوشتن بیزینس پلن شرکت خدماتی با مشاوره کارشناسان خبره، کلیک کنید.

بیزینس پلن بازاریابی
ادامه مطلب

اما لین استارتاپ بر ریسک پذیری تاکید دارد. وقتی به ارائه محصولات و یا خدماتی می پردازید قدرت ریسک پذیری باید بالا باشد. در کتاب  نوپای ناب نویسنده به این نکته با عنوان ابهام اشاره کرده است. استارتاپ ناب یا لین ستارتاپ یکی از رویکرد های علمی و مهم است که برای مدیریت استارتاپ ها ارائه می شود و محصولات خیلی سریع به دست مشتریان می رسد. شما برای هدایت استارتاپ به سوی موفقیت نیاز دارید که روش هایی را بیاموزید بنابراین این کتاب می تواند برای شما بسیار کابردی باشد. 

برای دریافت خدمات نوشتن بیزینس پلن گلخانه با مشاوره کارشناسان خبره، کلیک کنید.

در این رویکرد به کارآفرینان توصیه می شود که محصولا خود را در حالت پنهان کاری توسعه دهند تا بتوانند ایده های خود را برای مشتریان به صورت ناشناخته ارائه دهند. روش استارتاپ ناب با نوعی مدل تجاری و آزمایش ایده، مشاغلی را که می خواهد ارائه کند را آغاز می کند. با توجه به نظری که مشتریان ارائه می کنند می تواند حرکتی به سوی پیشرفت داشته باشد.

کاربرد لین استارتاپ چیست؟

لین استارتاپ سازمانی موقت است که می تواند برای جست و جو  مدل کسب و کار تکرار پذیر و مقیاس پذیر طراحی شده است. با توجه به کاربرد کارایی لین استارتاپ می تواند تاثیرگذار باشد. ما همچنان باید منتظر باشیم تا بتوانیم ویژگی ها و کاربرد های متنوع استارتاپ ناب را مشاهده کنیم.

برای دریافت خدمات نوشتن بیزینس پلن گردشگری با مشاوره کارشناسان خبره، کلیک کنید.

روش لین استارتاپ

روش لین استارتاپ به ما کمک می کند تا بر سه ریسک عمده بکاهیم:

برای دریافت خدمات نوشتن بیزینس پلن فروشگاه مواد غذایی با مشاوره کارشناسان خبره، کلیک کنید.

بهترین فرصت های شغلی صنعت گردشگری
ادامه مطلب

1_ ریسک محصول

2_ ریسک مشتری

3_ ریسک مدل کسب و کار

این سه مورد می تواند پیش بینی هایی دربازار داشته باشند و برای ما نوع آوری ارائه سازند.

  • به بررسی بازار میپردازند و می تواند با توجه به شناختی که دارد برنامه ریزی دقیقی را ارائه دهد.
  • به بازخورد مشتری احترام می گذارد و همه چیز را برحسب بازخورد مشتری ارائه می دهد.
  • به طراحی روش های چند مرحله ای می پردازد و روش های سنتی منسوخ می شود.

آیا استارتاپ می تواند جایگزین کسب و کار شود؟

قطعا هرکسی که بخواهد در زمینه بیزینس خود پیشرفت داشته باشد با بتواند یک کسب و کار جدیدی را طراحی کند. بنیان گذار باید بتواند کسب و کار مورد نیاز خود را ارائه کند و با توجه به راه حل های مناسب بتواند سرمایه گذاری خود را شروع کند. بنابراین باید طرح کسب و کار و سود و ضرر هایی را که در سال باید بپردازد را مورد بررسی قرار دهد. در سرمایه گذاری جدید سود و ضرر های مالی 5 ساله هستند. این طرح نوعی طرح آزمایشی است. این طرح آزمایشی باعث می شود که دنیای ناشناخته ی تجارت به روی کارآفرینان باز شود. 

برای دریافت خدمات نوشتن بیزینس پلن شرکت تولیدی با مشاوره کارشناسان خبره، کلیک کنید.

به عنوان مثاله باید اشاره داشته باشیم که کارآفرین با گرفتن کمک هزینه هایی از سرمایه گذاران بدون فکر کردن به عواقب کار، روشی را پیش می گیرد که جز وقت تلف کردن و جز هزینه های اشتباهی به بار آوردن چیزی با خود به همراه ندارد. بنابراین باید نیاز واقعی و نظرات مشتریان را در نظر گرفت سپس برای آن تلاش کرد.

چرا لین استارتاپ جایگزین خوبی برای روش های سنتی است؟

  • باید تجربه بسیاری کسب کرد، به عنوان مثال هرچه زمان رو به جلو می رود می ینیم که نیاز ها و خواسته های مردم تغییر می کند. با توجه به برنامه پیشروی کردن می تواند بر تجربیات ما بیافزاید.
  • وقتی درباره برنامه های 5 ساله صحبت کردیم مقصود ما پیش بینی ناشناخته ها بود. اما می دانیم این روش جز اینکه وقت ما را بگیرد چیزی در برنخواهد داشت بنابراین با جایگزین کردن لین استارتاپ می توانیم جلوی این مشکل را بگیریم و از روش های بهترین استفاده کنیم.

برای دریافت خدمات نوشتن بیزینس پلن کارخانه با مشاوره کارشناسان خبره، کلیک کنید.

  • لین استارتاپ به ما نشان میدهد که چگونه خودمان را با شرایط تطبیق بدهیم. با کمک لین استارتاپ می توانیم می توانیم به ایده های اولیه خود بهبود ببخشیم و تجربیات خود را بر آن بیافزاییم.
  • استارتاپ ها درحال تغییر هستند تا بتوانند روش های جدید تری را در مدل های کسب و کار ارائه دهند. 
WhatsApp
Telegram
Email
LinkedIn
Print
Facebook
Twitter
Pinterest
Skype

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای مورد نیاز با * مشخص شده است

نوشتن دیدگاه