همه چیز درباره نیچ مارکتینگ

نیچ مارکتینگ

نیچ مارکتینگ موضوع مورد بررسی الیت بیزینس مدل می باشد. امروزه بسیاری از افراد به دنبال ایجاد کسب و کار مشخص خود هستند، اما به دلایل مختلفی از انجام این کار واهمه دارند. داشتن کسب و کار شخصی علاوه بر جذابیتی که دارد، به رونق اقتصادی کشور نیز کمک می کند. در این راه بسیاری از افراد با جستجو و تحقیق به اصطلاحات و کلمات مختلف برخورد می کند. یکی از این اصطلاحات نیچ مارکتینگ می باشد. نیچ مارکتینگ نوعی از بازاریابی است که در میزان فروش شما و یافتن مشتری نقش مهمی را ایفا می کند.

برای دریافت خدمات نوشتن بیزینس پلن کشاورزی با مشاوره کارشناسان خبره، کلیک کنید.

نیچ مارکتینگ

به همین دلیل مهم است شما با این اصطلاح به طور کامل آشنا شوید. الیت بیزینس قصد دارد همه چیز درباره نیت مارکتینگ را برای شما بیان کند تا شما با استفاده از این روش به رونق کسب و کار خود کمک کنید.

نیچ مارکتینگ چیست؟

نیچ مارکتینگ برنامه ای مشخص برای بازاریابی می باشد و متمرکز بر بخش خاصی از بازار است. این نوع بازاریابی گوشه ای است که با تمرکز بر یک محصول یا خدمت خاص، قشر خاصی از مخاطبان را به خود جلب می‌کند. در واقع در نیچ مارکتینگ به جای ارائه خدمات در حوزه های مختلف، تمرکز بر گروه های کوچک تر می باشد. در این روش ارائه خدمات بر روی بخش مشخصی معطوف شده است. در واقع در این روش باید بر روی محدوده مشتریان بلقوه تمرکز کنیم. نیچ مارکتینگ دارای سه اصل مهم است که رعایت این موارد منجر به بازاریابی درست و موفق به این روش می شود.

  • تعیین بهترین حوزه تخصصی
  • درک نیاز مشتریان
  • برطرف کردن نیاز مشتریان

استراتژی نیچ مارکتینگ برای جذب بخش ویژه‌ای از مشتریان طراحی شده است. توجه این استراژی بر بخش‌های محدودتری از خدمات کسب‌وکارها معطوف شده است. به بیان ساده، استراتژی نیچ مارکتینگ بر موضوعاتی جزئی تمرکز دارد که به طور معمول مشتریان خاصی به دنبال آن هستند. این استراتژی توجه خود را به موضوعات، کالاها و خدمات کلی جلب نمی کند. به عنوان مثال، بازار بزرگ دمنوش ها را در نظر بگیرید.

برای دریافت خدمات نوشتن بیزینس پلن کافی شاپ با مشاوره کارشناسان خبره، کلیک کنید.

مهمترین نکاتی که هنگام تدوین بوم مدل کسب و کار باید در نظر داشته باشید
ادامه مطلب

دمنوش لاغری، دمنوش آرامبخش، دمنوش کاهش فشار خون و…. نیچ مارکتینگ در این بازار به بخش محدود تری ورود می کند. مثلا فقط دمنوش های لاغری را تحت تاثیر قرار می دهد و به دنبال پیدا کردن مشتریانی است که دارای اضافه وزن و به دنبال لاغری هستند.

مزایای استفاده از نیچ مارکتینگ

نیچ مارکتینگ یکی از مهمترین انواع روش بازاریابی است و از محبوبیت خوبی در بین کسب و کار ها برخوردار است. این بازاریابی دارای مزایای متعددی نیز می باشد که در این بخش به معرفی آن ها می پردازیم.

 خاص بودن:

اگر در دید مشتری شما خاص نباشید، به مرور فراموش خواهید شد و مشتریان خود را از دست خواهید داد. ارائه‌ی صرفا یک خدمت موجب می شود که مشتری شما را یک مرکز تخصصی ارائه دهنده آن خدمت بداند و همیشه در ذهن مشتری باقی خواهید ماند و این امر موجب خاص شدن شما می گردد.  در نیچ مارکتینگ برند تجاری و پیام رسانی کلی شما نیز می‌تواند مهم باشد تا بتوانید در میان افراد متمایز باشید.

 تمرکز بیشتر در کار:

شما با انتخاب بازاریابی ریچ مارکتینگ، تمرکز خود را بر یک خدمت می گذارید و این امر موجب می شود که کیفیت کار شما بالا رفته و مشتریانی که خواهان محصول شما هستند، روز به روز افزایش یابند. 

برای دریافت خدمات نوشتن بیزینس پلن کارخانه با مشاوره کارشناسان خبره، کلیک کنید.

 رقیبان کمتر:

بسیاری از افراد فکر می کنند اگر ارائه خدمات کلی تر داشته باشند و بازار محصولات آن ها گسترده باشد، فروش بهتری نیز خواهند داشت. این امر موجب می شود که رقیبان در ریچ مارکتینگ کمتر باشند و فرصت جذب مشتری بیشتری در اختیار شما باشد. 

 ارائه ارزان تر و آسان تر:

نیچ مارکتینگ موجب می گردد که بر یک محصول تمرکز کنید و تنوع محصولات کم شود. این امر موجب می گردد هزینه اولیه تولید یا خرید محصول کاهش یابد و همچنین به دلیل تک بعدی بودن، امکان ارائه خدمت نیز راحت تر می شود. 

 سود بیشتر:

تمرکز بر یک قسمت کوچک از بازار موجب می گردد که شما به خوبی مشتریان خود و نیاز های آن ها را بشناسید و برای رفع آن ها اقدام کنید. مشتریان وقتی ببینند شما به راحتی نیاز های آن ها را رفع می کنید به کسب و کار شما علاقه مند شده و این امر موجب افزایش سود دهی می گردد.

معایب نیچ مارکتینگ

البته هیچ بازار و بازاریابی ای وجود ندارد که بدون عیب و ایراد باشد. نیچ مارکتینگ نیز در کنار مزایای زیادی که دارد، دارای معایبی نیز می باشد که در ادامه معرفی خواهند شد. 

برای دریافت خدمات نوشتن بیزینس پلن فروشگاه مواد غذایی با مشاوره کارشناسان خبره، کلیک کنید.

بازآفرینی مدل کسب و کار
ادامه مطلب

خطرات استفاده طولانی مدت:

ممکن است استفاده طولانی مدت در چندین سال، موجب کاهش سود دهی شما گردد. زیرا بازار و نیاز های مردم دائما در حال تغییر است و ممکن است خدمتی که امسال ارائه می دهید در بیست سال آینده، جزو نیاز های مردم نباشد. بنابراین بهتر است هر چند سال یکبار بررسی کنید که آیا مردم هنوز به خدمتی که ارائه می دهید نیاز دارند یا خیر. 

 خطر برای شرکت های کوچک:

ممکن است شرکتی نوظهور در نیچ مارکتینگ وارد شود و به موفقیت و سود خوبی نیز دست پیدا کند. در این حال ممکن است برخی شرکت های بزرگ به فکر ضربه زدن به این شرکت بیفتند و بازار فروش آن را خراب کنند.

برای دریافت خدمات نوشتن بیزینس پلن شرکت تولیدی با مشاوره کارشناسان خبره، کلیک کنید.

 امکان ایجاد حاشیه سود کم:

نیچ مارکتینگ ممکن است گاهی به سود دهی زیاد منجر شود و گاهی هیچ سودی برای ارائه دهنده نداشته باشد. برای این امر باید دقت کنید که خدمتی که برای ارائه بر روی آن تمرکز می کنید، خیلی جزیی نباشد و افراد زیادی به آن نیاز داشته باشند. 

سخن پایانی در باب نیچ مارکتینگ

بازاریابی در کسب و کار از اهمیت بالایی برخوردار است. نیچ مارکتینگ نیز یکی از این روش هاست. نیچ مارکتینگ تمرکز بر یک خدمت است. پیشنهاد می شود در صورت داشتن چند مورد تخصص، تقاضای آن ها را در بازار بررسی و سپس بر یک مورد از آن ها تمرکز کنید. اگر شما نیز خواهان ارائه یک نوع خدمت هستید و به دنبال یادگیری تمام فنون ریچ مارکتینگ هستید اما نمی دانید از کجا این روش را شروع کنید، می توانید به سایت الیت بیزینس مراجعه کرده و با مشاوران این شرکت گفت و گو کنید.

برای دریافت خدمات نوشتن بیزینس پلن گردشگری با مشاوره کارشناسان خبره، کلیک کنید.

توصیف مدل کسب و کار
ادامه مطلب
WhatsApp
Telegram
Email
LinkedIn
Print
Facebook
Twitter
Pinterest
Skype

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای مورد نیاز با * مشخص شده است

نوشتن دیدگاه