بازاریابی تعاملی ( اینتراکتیو مارکتینگ) چیست؟

بازاریابی تعاملی یا اینتراکتیو مارکتینگ

 برای آشنایی با بازاریابی تعاملی یا اینتراکتیو مارکتینگ بابد بدانیم که در حوزه بسیار گسترده و طولانی مارکتینگ که ضامن اعتبارات بسیار زیادی برای صاحبان هر کسب و کاری است، شیوه های بسیار زیادی برای جذب هرچه بیشتر و تعاملات مختلف با مشتری وجود دارد که این شیوه هارا می‌توان در موارد بسیار زیادی دسته‌بندی و تقسیم کرد که هریک دارای کاربرد های منحصر به فرد خود نیز هستند.

در این مقاله و همراهی شما با وبسایت الیت بیزنس، ما قصد داریم تا به صورت کامل شما خواننده گرامی را با شیوه بازاریابی تعاملی یا اینتراکتیو مارکتینگ آشنا کنیم، پس تا ادامه این نوشتار با ما همراه باشید.

برای دریافت خدمات نوشتن بیزینس پلن با مشاوره کارشناسان خبره، کلیک کنید.

 

بازاریابی تعاملی یا اینتراکتیو مارکتینگ چیست؟

فرقی ندارد که اگر صاحب یک کسب و کار هستید یا شخص با مشاغل متفاوت، این سوال که دقیقابازاریابی تعاملی یا اینتراکتیو مارکتینگ چیست و چه کاربردی دارد به ذهن شما خطور کند.

اینتراکتیو مارکتینگ یا بازاریابی تعاملی، یکی از اقسام شیوه های مارکتینگ موجود برای استفاده است و پایه های ابتدایی آن نیز به تعامل هرچه بیشتر با مشتریان استوار است، این ارتباط هرچه دقیق تر و صحیح تر باشد، باعث به وقوع پیوستن یک حس صمیمیت بسیار زیاد میان مشتری و صاحب کسب و کار می‌‍شود و بدین جهت نیز دارای اهمیت است.

به عبارتی کلی تر اگر بخواهیم بازاریابی تعاملی یا بازاریابی تعاملی یا اینتراکتیو مارکتینگ را دقیق تر مثال بزنیم، کمپین های بازاریابی که در قالب اصلی خود، تصمیم گیری های خود را به واکنش ها و تمایلات مشتریان خود منوط می‌کند، اینتراکتیو مارکتینگ است.

برای دریافت خدمات نوشتن بیزینس پلن فروشگاه اینترنتی با مشاوره کارشناسان خبره، کلیک کنید.

رقابت با مدل کسب و کار محصول رایگان
ادامه مطلب

در سال های اخیر با توجه به شاخص رشد بسیار بالای شبکه های اجتماعی و فناوری های حوزه اینترنت، بازاریابی تعاملی یا اینتراکتیو مارکتینگ اهمیت بسیار زیاد خود را به همه متخصصین و صاحبین کسب و کار به خصوص در حوزه دیجیتال مارکتینگ ثابت کرده است در حالی که از نظر زمان حیات تکنیک های بازاریابی، اینتراکتیو مارکتینگ یکی از مواری است که دارای عمر بسیار بیشتری به نسبت سایر موارد نوظهور موجود است.

 

انواع شیوه های بازاریابی تعاملی یا اینتراکتیو مارکتینگ

روش های بسیار مختلفی برای ابراز بازاریابی تعاملی وجود دارند و می‌توان از آنها استفاده کرد، به صورت کلی انواع شیوه های اینتراکتیو مارکتینگ به شرح زیر هستند:

برای دریافت خدمات نوشتن بیزینس پلن تجارتی با مشاوره کارشناسان خبره، کلیک کنید.

  • استفاده از انیمیشین، استاپ موشن و اینفوگرافیک: یکی از قبیل موارد قابل استفاده در راستای بازاریابی تعاملی یا اینتراکتیو مارکتینگ است و از آن می‌توان برای بهره هرچه بیشتر از خلاقیت اشخاص، استفاده کرد و انتقال محتوا و داده مورد نیاز مخاطب صرفا در اینجا از طریق قصه سرایی و انیمیشن خواهد بود.
  • ارسال داده های شخصی سازی شده بنابر سلایق و علایق موجود مخاطب در حوزه های مختلف نیز یکی از اقسام بازاریابی تعاملی یا اینتراکتیو مارکتینگ است، به عنوان مثال به هنگام ثبت نام مخاطب در وبسایت شما، یکی از گزینه های تیک زده شده علاقه مخاطب به کتاب و ماطلعه است و چه بهتر است اگر دیتای دریافتی مخاطب فوق، در حیطه کتاب و مطالعه کتب مختلف باشد.
  • تعامل و ارتباط بیزنس با مخاطب: یکی از مهم ترین شیوه های اینتراکتیو مارکتینگ یا بازاریابی تعاملی، تعامل و ارتباط هرچه بیشتر با مخاطب خود است که از میزان اهمیت بسیار بالایی نیز برخوردار است، این شیوه وجود کانال ها و کمپین هایی را نیاز دارد تا مصرف کننده محصول شما یا مخاطب شما، به میزان هرچه بیشتری در محتوای کمپین فوق یا سایر موارد مشارکت فعال و موثر داشته باشد.

 

با مفهوم مهندسی فرآیند ها آشنا شوید
ادامه مطلب

موارد قابل استفاده در راستای بازاریابی تعاملی یا اینتراکتیو مارکتینگ چند مورد هستند؟

موارد مختلفی می‌توانند در راستای استفاده شما برای ابراز هرچه بهتر تعامل شما با مشتری، مورد استفاده قرار گیرند که به صورت کلی شامل موارد زیر می‌شوند:

  • کوئیز های مور علاقه مشتریان 
  • نظرسنجی های مختلف در قالب فرم ها و نظرسنجی های دسته‌جمعی
  •  ویدیو های تعاملی
  • ایمیل های حاوی پیام های بازاریابی

تمامی این موارد نیز در نهایت باید توانایی هموار کردن چالش های موجود در بازاریابی تعاملی یا اینتراکتیو مارکتینگ را برای بهینه سازی هرچه بیشتر داشته باشد و یکی از مهم‌ترین موارد نیز که باید به آن توجه کرد، توانایی در گسترش دامنه محتوا است.

برای دریافت خدمات نوشتن بیزینس پلن کارخانه با مشاوره کارشناسان خبره، کلیک کنید.

 

نتیجه نهایی

ما اعضای تیم الیت بیزنس بسیار مفتخر به همراهی شما تا پایان این نوشتار بودیم، در این نوشتار به صورت دقیق اقدام به معرفی و توصیف بازاریابی تعاملی یا اینتراکتیو مارکتینگ به خدمت شما سرور گرامی کردیم.

از شما درخواست داریم اگر محتوای فوق برای شما سودمند واقع شده است، در قسمت درج نظرات وبسایت، مارا در راستای خدمت هرچه بهتر یاری کنید.

WhatsApp
Telegram
Email
LinkedIn
Print
Facebook
Twitter
Pinterest
Skype

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای مورد نیاز با * مشخص شده است

نوشتن دیدگاه