چند ترفند برای استراتژی های بازاریابی ایمیلی

بازاریابی ایمیلی

معرفی چند ترفند برای استراتژی های بازاریابی ایمیلی موضوع مورد بررسی می باشد. پیشرفت علم در بستر بازار و یافتن مشتری و بازاریابی نیز تاثیرات بسزایی گذاشته است. قبل از گسترش کامل اینترنت بیشتر فروش محصولات از طریق بازار سنتی صورت می گرفت. اما اکنون بستر ها و روش های مختلفی در اینترنت و پدید آمده است که موجب شده تا بیشتر تولیدکنندگان و فروشندگان، نگاهی عمیق به بازار اینترنتی داشته باشند و در صدد فروش محصولات خود، به صورت اینترنتی باشند‌.

برای دریافت خدمات نوشتن بیزینس پلن قنادی با مشاوره کارشناسان خبره، کلیک کنید.

به همین دلیل باعث ایجاد نوآوری در بستر فروش اینترنتی، افزایش سطح رقابت بین فروشندگان به وجود آمده است و هر فروشنده به دنبال جذب حداکثری مشتری می باشد. یکی از استراتژی های بازاریابی اینترنتی، روش بازاریابی ایمیلی می باشد. استراتژی بازاریابی ایمیلی یکی از روش‌های مهم جذب مشتری و سرمایه گذاری است. الیت بیزینس قصد دارد در این بخش، چند ترفند برای استراتژی های بازاریابی ایمیلی را برای شما بیان نماید. اگر شما نیز تمایل دارید برای کسب و کار خود در بستر اینترنت از استراتژی بازاریابی ایمیلی استفاده کنید، بهتر از چند مورد از ترفندهای این روش‌ها را نیز بدانید.

بازاریابی ایمیلی چیست؟

روش های تبلیغات در فضای اینترنتی بسیار متنوع است. مانند تبلیغات در کانال تلگرامی یا پیج های اینستاگرام. اما تمامی این روش ها با واسطه بوده و شما هزینه های گزافی را باید بابت این موارد پرداخت نمایید. بازاریابی ایمیلی( مارکتینک(Email Marketing  به روش‌ها و شیوه‌هایی گفته می‌شود که از طریق ایمیل برای جذب ترافیک و بازدید کننده به کار گرفته می‌شود. در حقیقت، این روش بازاریابی به عنوان روش بازاریابی مستقیم شناخته می‌شود که در جریان آن به طور مستقیم از مخاطب خود می‌خواهیم که از کسب‌وکار ما بازدید کرده و از محصول و خدمات ما دیدن کند.

برای دریافت خدمات نوشتن بیزینس پلن فروشگاه پوشاک با مشاوره کارشناسان خبره، کلیک کنید.

رقابت با مدل کسب و کار محصول رایگان
ادامه مطلب

نکته مهم در مورد استفاده از بازاریابی ایمیلی در این است که هیچ واسطه‌ای در این روش وجود ندارد و ما به طور مستقیم با بازدید کننده‌ها یا مخاطبان خود در ارتباط هستیم. پس نحوه انجام بازاریابی در این روش بسیار مهم است و نیاز به رفتارها و برنامه‌های استراتژیک دارد. این روش یکی از بهترین روش های جذب مشتری بوده و شما به علت ارتباط مستقیم با مشتری، می توانید او را مجاب به استفاده از خدمات خود کنید. نکته ها و ترفند هایی در مورد این روش از بازاریابی وجود دارد که در ادامه به معرفی و بررسی آن ها خواهیم پرداخت.

 ترفند های استراتژی های بازاریابی ایمیلی

برای اینکه استراتژیهای بازاریابی ایمیلی شما جواب دهد و بتوانید حداکثر مشتری را به خدمات خود جذب کنید، نیاز از ترفند ها و نکته های مهم استراتژی‌های بازاریابی ایمیلی را بدانید. در ادامه به چند مورد از ترفندهای استراتژی های بازاریابی ایمیلی برای شما بیان خواهد شد.

 انتخاب ساعت مناسب برای ایمیل زدن:

ساعت ایمیل زدن در دیده شدن ایمیل شما توسط مخاطب بسیار مهم است. از این رو شما باید بهترین ساعت برای ایمیل زدن را پیدا کنید. با وجود اینکه بسیاری از ایمیل‌ها در ساعات اداری نوشته می‌شوند، بهترین زمان ارسال آنها در بازه ۹ الی ۱۷ نیست. یکی دیگر از استراتژی‌های بازاریابی ایمیلی این است که ایمیل‎تان را شب ارسال کنید. تحقیقات نشان می‌دهد که بیشترین میزان باز شدن ایمیل از ساعت ۲۰ الی نیمه شب رخ می‌دهد.

برای دریافت خدمات نوشتن بیزینس پلن شرکت خدماتی با مشاوره کارشناسان خبره، کلیک کنید.

چگونه یک مدل کسب و کار موفق بعد از پاندمی کرونا ایجاد کنیم؟
ادامه مطلب

این بازه نه تنها بیشترین تعداد باز شدن را داراست، بلکه از لحاظ تعداد کلیک و فروش هم نسبت به سایر بازه‌ها برتری دارد. نمودار بالا نشان می‌دهد که کمترین استفاده از ایمیل هم در این ساعات اتفاق می‌افتد که این عامل می‌تواند باعث شود استراتژی های بازاریابی ایمیلی شبانه شما بهتر از سایر رقیبان نتیجه بدهد.

 شخصی سازی ایمیل ها:

ترفند بعدی که در استراتژی های بازاریابی ایمیلی مهم است، زمان شخصی سازی ایمیل ها می باشد. در دنیای امروز نیاز شما ایمیل ها را به صورت (نام شخص) عزیز سلام. حالت چطوره؟ و… ارسال کنید. این گونه شخصی‌ها سازی ها علاوه بر عدم تاثیر مناسب، باعث تاثیرگذاری منفی نیز می شود. یکی از عناصر مهم در استراتژی های بازاریابی ایمیلی رابطه میان شما و افراد است.

برای دریافت خدمات نوشتن بیزینس پلن گلخانه با مشاوره کارشناسان خبره، کلیک کنید.

آیا فرد گیرنده به شما اعتماد دارد؟ آیا او شما را می‌شناسد؟ زمانی که عمل شخصی سازی زودتر از موعد اتفاق می‌افتد، باعث می‌شود که مشتری حس ناخوشایندی به آن ایمیل داشته باشد. در زندگی واقعی با گذر زمان می‌توان به صمیمیت و نزدیکی دست یافت و به نظر می‌رسد که این امر در رابطه با ایمیل هم صادق باشد.

ریسپانسیو ایمیل:

ترفند بعدی برای استراتژی‌های بازاریابی ایمیلی این است که ایمیل ارسالی شما، به راحتی بر روی موبایل قابل خواندن باشد. در غیر این صورت نیمی از مشتریان خود را از دست خواهید داد. ایمیل‌های‎تان را در قالب یک ستون تنظیم کنید. سایز فونت متن را افزایش دهید تا به خوبی قابل خواندن باشد. از قواعد طراحی iOS پیروی کنید. دکمه و یا لینک هدف را در موقعیتی قرار دهید که دیده شود و بتوان بر روی آن ضربه زد.

ارسال ایمیل در یک روز مشخص:

در اوایل و اواسط هفته به دلیل وجود ایمیل های کاری متعدد، این احتمال وجود دارد که ایمیل های شما به خوبی دیده نشود. حجم ایمیل های ارسالی در آخر هفته کمتر از سایر روزها است که باعث می‌شود بیشتر به ایمیل‌ها توجه شود. شاید میزان کلیک کردن، باز کردن و نرخ فروش در روزهای آخر تفاوت چندانی با سایر روزها نداشته باشد، اما در بازاریابی ایمیلی هر میزان کوچکی هم تأثیرگذار است.

برای دریافت خدمات نوشتن بیزینس پلن گردشگری با مشاوره کارشناسان خبره، کلیک کنید.

استفاده از یک مدل کسب و کار خوب کافی نیست
ادامه مطلب

محتوای خوب و به صرفه:

طبق تحقیقاتی که درباره تبلیغات صورت گرفته است بیشتر مشتریان به دنبال این هستند که چیزی را به صورت رایگان به دست آورد. بنابراین شما باید در محتوای خود، موارد زیر را قرار دهید که به مشتری ثابت کند که خواندن تبلیغات شما، سودی برای او دارد.

سخن پایانی در باب بازاریابی ایمیلی

استراتژی های بازاریابی ایمیلی بسیار حائز اهمیت هستند. زیرا در این روش از تبلیغات شما به صورت یک به یک با تمام افراد در ارتباط خواهید بود. بنابراین بهتر است در کنار صرف وقتی که برای این روش از تبلیغات می کنید، ترفندهای مهم آن را نیز بلد باشید. بلیط بیزینس سعی کرده است که در این مقاله چند ترفند برای استراتژی های بازاریابی ایمیلی را برای شما بیان کند. در صورت نیاز به راهنمایی های بیشتر در مورد این روش تبلیغات، می‌توانید به سایت الیت بیزینس مراجعه کنید.

WhatsApp
Telegram
Email
LinkedIn
Print
Facebook
Twitter
Pinterest
Skype

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای مورد نیاز با * مشخص شده است

نوشتن دیدگاه